Carbassa grossa de Ventoses
Tradicionalment es cultivava tant per al consum humà com pel bestiar, ja que era molt bona i productiva. Es caracteritza per la seva forma simètrica, amb un engruiximent a la meitat inferior i la seva mida gran que sol arribar a uns 6 kg. També per la pell suau, que la fa fàcil de pelar. El seu gust suau i dolç, junt amb la seva textura fina la fan excel·lent per cuinar-la en cremes.
No es disposa de dades d’aquesta varietat en concret, però prenent com a referència les dades generals disponibles per a carbasses similars, es pot dir que conté gran quantitat d’aigua (85 – 95 %), i que és rica en carbohidrats i fibra. Presenta propietats antioxidants gràcies a l’elevada concentració de carotenoides (principalment zeaxantina, luteïna i β – carotè) i vitamina C. També conté vitamines del grup B, especialment àcid fòlic i vitamina E. Pel que fa als minerals, en destaquen el calci, el sodi i el potassi.
Pot cuinar-se de múltiples maneres, però és especialment indicada per afegir a les cremes, coure com a verdura o fer al vapor, mentre que per fer fregida o estofada són recomanables varietats de textura més ferma. Se’n pot fer canelons de carbassa i sàlvia, o croquetes, i també receptes dolces com galetes o pastissos. Fins i tot es pot consumir crua, tallada ben fineta o ratllada en una amanida. Les flors són boníssimes en tempura.
Recuperem les llavors del passat per recollir els fruits del futur. Llavors d’espècies plenament adaptades al nostre entorn, cultivades amb respecte a la natura, collides, netejades i seleccionades pel nostre equip i amb ajuda de voluntaris.





