Blog

16 de February, 2023

Avui volem compartir amb vosaltres l’estat dels diferents projectes que estem treballant des de les diferents línies i departaments del Col·lectiu Eixarcolant. No us perdeu els diferents reptes de les darreres setmanes i totes les noves coses que estem preparant.

*Destacar que no hi ha informació de totes les línies existents i que això és un tastet d’algunes de les tasques realitzades per algunes línies determinades.

L2 Venda llavors i planter

S’ha començat a fer el planter per a vendre (que ja està disponible a la web, ja es pot comprar!).

També s’han preparat i enviat moltes comandes de llavors per als diferents punts de venda de tot el territori. Posteriorment s’han endreçat les llavors que teníem del Francesc Ventura. 

La línia també ha iniciat la temporada de formació a persones del Servei Comunitari, ara dos tardes a la setmana venen 4 nois/es de l'Institut Mercader a ajudar-nos i també a aprendre moltes coses noves relacionades amb el món de les llavors. 

La setmana passada l’equip de llavors i de planter conjuntament amb diverses persones voluntàries van anar a la fira de la Candelera. La valoració no pot ser més positiva, tant per les vendes com per la possibilitat de donar a conèixer el projecte del Col·lectiu Eixarcolant.

Altres:

L'Omar i l'Abdelali, recents incorporacions, han arreglat una estança del forn (millorant de les instal·lacions de l’obrador). 

Una altra notícia positiva és que l’equip ha vist que arreglar les golfes del Forn és molt més ràpid que arreglar la sala adjacent a les oficines. Per aquest motiu la setmana que ve, es començarà a endreçar i a moure totes les coses de lloc. S’espera poder tenir molt aviat una altra sala d’oficines per augmentar la capacitat i per poder treballar amb més silenci.

L3 Dinamització territorial

Durant les darreres setmanes s'han dut a terme les formacions pels usuaris del futur obrador compartit de làctics i vegetals de la Conca d'Òdena que estarà situat a Sant Genís i que entrarà en funcionament durant aquest any 2023. 

En total s'han impartit tres formacions que han estat, passos per obtenir un registre sanitari, legislació per operar en un obrador de làctics i legislació per operar en un obrador de vegetals. Totes les formacions han tingut una molt bona acollida.

L9 Alimentació Derivats 

Des de la línia derivats s’ha estat treballant per treure a la venda 2 nous productes: les picades Eixarcolant. Juntament amb l'Amanda(disseny) s’ha estat enregistrant uns vídeos curts (reels) amb receptes senzilles, ja que des del equip de vendes ens han comunicat que molta gent estava interessada en el producte però que no sabia com utilitzar-les.

L10 Alimentació Forn 

La Línia Alimentació ha estat treballant en el Pla de viabilitat del 2023 per tal de poder preveure els ingressos, despeses i guanys d’aquest any per tal d’estudiar quines accions s’han de realitzar per tal de millorar aquesta àrea de l’entitat.

D1 Coordinació

El departament de coordinació s’ha reformulat totalment per tal de millorar-ne el funcionament. Fins ara existia un nucli de coordinació compartit format per diferents persones tècniques de l’entitat. Aquesta estructura es va considerar òptima per l’any 2022, però finalment s’ha vist que la operativa era millorable  i per tant s’ha fet una tasca per evolucionar-la cap a la següent proposta:

Coordinació - Equip de Recursos Humans: Marta Palomas, Marta Ferrer, Ariadna Mármol

Coordinació - Equip de Comunicació: Marc Casabosch, Cristina Rubió 

Coordinació - Equip Econòmic: Clara Blasco, Jana Peters, Marc Talavera i com a suport Jordi Casajuana i Valeria de Luca

Coordinació - Equip Tècnic: Clara Blasco, Jana Peters, Marc Talavera

D2 Imatge gràfica

Disseny gràfic ha preparat les etiquetes dels nous productes derivats (Picades Eixarcolant i “Tarats” Eixarcolant). També s’ha estat modificant el disseny de les diferents fitxes de productes per tal de fer-les més intuïtives.

Un altre projecte ha estat la preparació de cartelleria per tal de facilitar els diferents nodes territorials la capacitat de creació de cartells per presentar les seves activitats (Posters, Xarxes socials, etc.).

 D4 Web-Informàtica

S’ha estudiat la possibilitat de renovació de la web d’Eixarcolant per tal de generar una web d’acord al creixement que està experimentat l’entitat. Una de les claus és dotar-la de més funcionalitat i fer-la molt més visual i atractiva per tal d’explicar com cal totes les històries i projectes del Col·lectiu Eixarcolant  S’ha demanat pressupost i s’està treballant per aconseguir diferents ajudes dels fons Next Generation per minimitzar les inversions en aquest aspecte cabdal per l’Eixarcolant del demà. 

 D5 Socis-Entitat

El departament està treballant amb l’objectiu de tornar a posar en marxa els diferents nodes territorials de l’entitat i ja està duent a terme diferents assemblees i preparant un gran nombre d’activitats per aquesta temporada (llavors, sortides etnobotàniques, tallers de sabó, de poda, dinars i trobades de socis/es, posada en marxa dels horts Anoia, etc.).

També s’està redactant la documentació i preparant tot el material per poder dur a terme l’Assemblea General de l’entitat d’aquest 2023.

S’està preparant tot un seguit d’accions per promoure i assegurar un increment dels recursos propis de l’entitat per tal de dependre menys de tercers com subvencions d’administracions.

D7 Administració

Administració ha fet diferents tasques com la de vetllar per l’aplicació de riscos laborals de totes les persones contractades. Ha revisant tot el material laboral existent a l’entitat i s’ha encarregat de comprar el material necessari ja sigui per reemplaçar l’antic fet malbé o per tenir assegurades a les noves incorporacions.

A més a més s’ha fet revisió de totes les assegurances i de la cobertura de riscos.

També s'està treballant amb tot el sistema d'implantació del programa de comptabilitat TG i vetlla que tots els pressupostos es facin correctament mitjançant aquest programa.

Administració ha preparat tota la documentació dels assalariats del SOC

S’ha realitzat el control de les nòmines aplicades a subvencions per tal d’assegurar el correcte compliment davant de les diferents administracions.

.

Moltes gràcies per informar-vos de les diferents tasques que s'estan realitzant.

Comentaris

Aquesta publicació no ha rebut comentaris. Sigues el primer en comentar.

Publicar un comentari